Toimitusehdot

Helma Oy:n verkkokaupan sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille lyhyesti


Luethan tarkemmat sopimuksen yksityiskohdat alta, tässä ovat pääkohdat:

  • Toimitamme tuotteita Manner-Suomeen sekä Ahvenanmaalle. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti.

  • Varastossa olevat tuotteet pyritään toimittamaan 5-14 arkipäivän kuluessa. Toimituksen viivästyessä Helma Oy on viipymättä asiakkaaseen yhteydessä.

  • Helma Oy:n verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Helma Oy  vastaa peruutettavien tuotteiden palautuskustannuksista. Tuotteet saatuaan Helma Oy palauttaa asiakkaan peruutetusta tuotteesta maksaman hinnan, mukaan lukien toimituskulut.

  • Asiakkaalla on huolenpitovastuu tuotteesta siihen asti, kunnes asiakas on päättänyt pitää tuotteen. Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan palauttaessa tuotteen, Helma Oy:llä on oikeus periä korvaus arvonalentumisesta aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

  • Ongelma- tai virhetilanteissa pyydämme ottamaan yhteyttä Helma Oy:n asiakaspalveluun (sähköposti: helma@helma.fi, puhelin: 09-668 93 90; ma-pe klo 10-17, la klo 9-15).

Yksityiskohtaiset sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille

 

1. Yleistä

Nämä ovat Helma Oy:n verkkokaupan sopimusehdot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Helma Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä, kun Asiakas ostaa Helma Oy:ltä tuotteita Helma Oy:n verkkosivuston  www.helma.fi välityksellä. 

2. Asiointi verkkokaupassa

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat Asiakkaat, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen, ruotsin tai englannin kielellä.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee kuitenkin antaa tilauksen tekemisen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä Helma Oy:lle.

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteita verkkokaupassa ostoskoriin. Helma Oy vahvistaa tilauksen vastaanottamisen Asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lähetettävällä viestillä. Asiakkaan tulee tarkistaa, että vastaanottovahvistuksessa ilmoitettu tilauksen sisältö vastaa Asiakkaan tekemää tilausta.


3. Henkilötietojen käsittely

Helma Oy käsittelee Asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittavalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Helma Oy:n asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

4. Hinnat ja tiedot tuotteista

Veloitamme tuotteet tilaushetkellä voimassa olevan hinnan mukaisesti. Tuotteidemme hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjatuotteet).

Tuotteiden hinnat eivät sisällä maksutapa- tai toimituskuluja, vaan ne määräytyvät valitun maksu- ja toimitustavan mukaan (ks. jäljempänä ”Tuotteiden toimittaminen” ja ”Maksutavat”). Toimituskulut ja valittuun maksutapaan liittyvät kulut ilmoitetaan verkkokaupassa välittömästi ennen tilauksen tekemistä ja veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron.

Helma Oy pyrkii pitämään verkkokaupassa esitettävät hintatiedot ja tuotteiden saatavuustiedot ajantasaisena ja oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta eikä vastaa niistä. Jos verkkokaupassa esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Helma Oy pidättää oikeuden purkaa sopimus. Hinta on ollut selvästi virheellinen ainakin silloin, kun se poikkeaa merkittävästi vastaavan kaltaisen tuotteen tavanomaisesta hintatasosta tai kun asiakkaan olisi muutoin pitänyt ymmärtää hinnan virheellisyys (esim. jos hinta on 0,00 €).

Mikäli ilmenee, että Asiakkaan tilaama tuote on verkkokaupassa esitetyistä saatavuustiedoista huolimatta loppunut, Helma Oy ilmoittaa asiasta viipymättä Asiakkaalle tämän ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Jos tilattu tuote on muutoin kuin tilapäisesti loppunut tai tuotteen toimittaminen kestäisi yli 30 päivää tilaushetkestä, Helma Oy sitoutuu hyvittämän Asiakkaalle tämän tuotteesta maksaman hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta purkautuneen. Jos asiakas kuitenkin haluaa pitää kaupan voimassa, asiakkaalla on mahdollisuus hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaava tuote.

5. Tuotteiden toimittaminen

Toimitamme tuotteita koko Suomen alueelle.
Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Mikäli kyse on varastossa saatavilla olevasta tuotteesta, pyrimme toimittamaan tuotteen 5 - 14 arkipäivän kuluessa, ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua tuotteen tilaamisesta. Mikäli havaitsemme toimituksen kestävän normaalia pidempään, pyrimme olemaan Asiakkaaseen viipymättä yhteydessä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Voit seurata tilauksen etenemistä tilauksen vastaanottovahvistuksen sisältämästä linkistä.

Toimitamme tuotteita seuraavilla tavoilla:

Nouto Helma Oy:n –myymälästä tai varastolta 0 €
Toimitusaika 5 - 14 arkipäivää.

PostNord
Toimitusaika 5 - 14 arkipäivää.

  • PostNordin kotiinkuljetus 30 € (alle 10 kg painavat paketit)
  • PostNordin kotiinkuljetus 50 € (yli 10 kg painavat paketit)

    PostNord sopii kanssasi toimitusajankohdan.


Saat tekstiviestillä tai sähköpostilla ilmoituksen, kun tuote on noudettavissa. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi (ajokortti, passi, kuvallinen henkilökortti). Mikäli toimitustavaksi on valittu nouto Helma Oy:n –myymälästä tai varastolta, säilytämme tuotteen myymälässä neljä viikkoa.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta toimituspaikasta määräajassa eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa siitä, kun Asiakas on saanut ilmoituksen siitä, että tuote on noudettavissa, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tuotteen tilauksen. Helma Oy:llä  on tällöin oikeus periä Asiakkaalta korvaus tuotteen toimittamisesta aiheutuneista kuluista (edellä yksilöity Postnordi:n toimitustapa). Helma Oy on oikeutettu kuittaamaan kyseisen korvauksen suoraan siitä maksusuorituksesta, joka Asiakkaalle on tuotteen peruuttamisen johdosta palautettava.

Katso tarkemmat toimitustapatiedot osiosta ”Toimitus- ja maksutavat”. 

6. Maksutavat

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Verkkopankkimaksut:
Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki/Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.

Luottokortit:
Visa, Visa Electron ja MasterCard.

Collector Lasku/Osamaksu:

Kun valitset maksutavaksesi Collector Lasku/Osamaksun, saat korotonta maksuaikaa jopa 60 päivää. Halutessasi voit maksaa laskun myös osissa maksamalla haluamasi summan, kuitenkin vähintään laskussa ilmoitetun minimisumman. Laskutuslisä 2,95 €. Osamaksun laskutuspalkkio 2,95 € kuukaudessa. Saat laskun erikseen postissa tilausta seuraavan kuukauden puolella.

Katso tarkemmat maksutapatiedot osiosta ”Toimitus- ja maksutavat.

7. Vahvistus tehdystä sopimuksesta

Asiakkaalle lähetetään toimituksen yhteydessä vahvistus tehdystä sopimuksesta, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä peruuttamislomakkeen ja -ohjeen.


8. Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote tai koko tilaus 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava Helma Oy:lle päätöksestään peruuttaa tuote tai koko tilaus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, faksilla tai sähköpostilla). Asiakas voi käyttää sopimusvahvistuksen liitteenä lähetettyä peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Ilmoitukseksi katsotaan myös peruuttamislomakkeen palauttaminen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kanssa.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Helma Oy:lle jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos Asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Tuotteen voi palauttaa esimerkiksi Helma Oy:n myymälään, varastolle tai PostNordin kautta. Asiakas toimittaa peruuttamislomakkeen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kanssa.  Tuote tulee palauttaa mielellään alkuperäisessä pakkauksessa tai muutoin hyvin pakattuna.

PostNordin kautta tehtävät palautukset:

Helma Oy, Hyttitie7, 00700 Helsinki

Helma Oy vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. 

Palautamme Asiakkaalle kaikki Asiakkaalta saadut suoritukset koskien peruutettua tuotetta (myös toimituskustannukset mikäli koko tilaus peruutetaan) viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Helma Oy:llä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Helma Oy on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, ellei Asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei Asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

9. Tuotteiden tarkastaminen

Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa, että toimitus sisälsi kaikki tilatut tuotteet.

10. Reklamaatiot ja virhevastuu

Asiakkaan tulee viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa mahdollisen tuotteen tai tilauksen virheellisyyden havaittuaan ilmoittaa virheestä Helma Oy:n asiakaspalveluun (sähköposti: helma@helma.fi tai puh. 09 668 93 90).

Helma Oy vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, Helma Oy:llä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.

11. Toimituksen viivästys

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Helma Oy ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu Asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten siitä, että Asiakas ei ole ollut paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta tai Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta.

12. Ylivoimainen este

Helma Oy ei vastaa sellaisesta sopimusrikkomuksesta, kuten toimituksen viivästymisestä tai estymisestä, joka johtuu Helma Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).


13. Palveluntarjoaja

Helma Oy (y-tunnus: 0925786-5)
www.helma.fi
Hietalahdenranta 5 c B
00120 Helsinki
Puhelin: 09 668 93 90 (ma-pe klo 10–17, la klo 10–15; pvm/mpm)
Sähköposti: helma@helma.fi

14. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakkaalla on lisäksi mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Yhteydenottolomake

Perinteinen syysmyynti Hyttitien varastolla 15.11-17.11.2022

On taas perinteisen syysmyynnin aika. Tee löytöjä poistuvista mallistoista tai tilaa itsellesi matto mittojen mukaan laajasta valikoimasta jäännöspaloja.
Matot myydään uloskantohinnoin.

Myynti on avoinna:

ke 15.11 klo 10-20
to 16.11 klo 10-15
pe 17.11 klo 10-15

Tervetuloa tekemään löytöjä varastollemme osoitteeseen: Hyttitie 7, 00700 Helsinki.